دانستنی‌ های طلایی در شیرینی پزی

دانستنی های طلایی در شیرینی پزی

دانستنی‌ های طلایی در شیرینی پزی

ممکن است شما هنگام سفارش شیرینی در بندرعباس اولین سوالی که به ذهنتان خطور کرده باشد این بوده که چه نکاتی را در پخت آن را رعایت کرده‌اند یا اصلاً نکات مهم و طلایی در شیرینی پزی چیست؟ برای اینکه هر کاری را به نحو احسن انجام دهیم اطلاع و آگاهی داشتن از یکسری نکات آن ارزشمند است. با دانستن نکات به یک شیرینی پزی حرفه‌ای تبدیل خواهید شد. ممکن است شما بارها پخت کیک را تجربه کرده باشید، اما متاسفانه کیفیتی نداشته باشند. حال در این پست قرار است به یک سری نکات و دانستنی‌ های طلایی هم مانند شیرینی پزی اشاره کنیم و امیدواریم مفید واقع گردد.

دانستنی‌ ها یا نکات مهم و طلایی در شیرینی پزی

هرکس حتی برای یکبار هم از بهترین شیرینی فروشی در بندر عباس خرید کرده باشد قطعا به اهمیت پخت شیرینی‌ها و طعم و عطر آنها پی خواهد برد. پشت این همه ویژگی و مزیت‌ های مثبت، به کارگیری یکسری تکنیک‌های خاص است، در ادامه به صورت مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد.همچنین برای راه اندازی کافه بیکری باید این نکات و تکنیک ها را بکار گیرید.

آماده کردن دقیق مواد

قبل از اقدام به پخت کیک‌ها باید حتماً به فکر تهیه مواد باشید. البته این مواد باید به گونه‌ای بوده که سالم بوده و در واقع هم دما با محیط باشند. بهتر است از موادی همانند آرد، تخم مرغ و چاشنی‌هایی که قدیمی شده و یا تاریخ انقضای آنها گذشته استفاده نکنید. زیرا کیفیت و طعم شیرینی و کیک شما را به شدت کاهش خواهد داد. هنگام سفارش کیک تولد در بندرعباس هم نسبت به شیرینی فروشی یا قنادی آن تحقیق کنید که از بهترین مواد اولیه استفاده کنید.

به کارگیری پیمانه‌ های مناسب

یکی دیگر از نکات بسیار طلایی در پخت شیرینی و کیک‌ها انتخاب پیمانه‌های مناسب و اصولی می‌باشد. زیرا در صورتی که مقادیر مواد اولیه کم یا زیاد شود، موجب خراب شدن خمیر و یا حتی سوختن کیک خواهد شد. برای هر کدام از مواد مانند روغن، شکر و آرد پیمانه‌ های متفاوتی در نظر گرفته شده است. برای تست دقیق بودن پیمانه‌ها بهتر است، آنها را بر روی یک ترازو گذاشته سپس تراز را صفر کرده و مواد را به داخل پیمانه‌ها بریزید. سپس وزن نمایید با این روش می‌توان اطمینان پیدا کرد که پیمانه‌ها به راحتی وزن مواد را نشان می‌دهند.

دانستنی‌ های طلایی در شیرینی پزی

جلوگیری از ترک خوردن شیرینی و کیک

با سفارش هر نوع شیرینی به راحتی خواهید دید، که هیچگونه ترکی بر روی کیک و شیرینی‌ها وجود ندارد. علت آن هم رعایت یک سری نکات هنگام پخت است. اگر شما هم قصد دارید که کیک و شیرینی‌ های اینگونه را در منزل تهیه نمایید، بهتر است این نکات را اجرا کنید. هم زدن اصولی خمیر، تنظیم میزان آب در حد استاندارد، تنظیم مقادیر جوش شیرین و بکینگ پودر، قرار دادن مواد کیک در طبقات مناسب فر، هم زدن درست آرد با آب یا شیر. با تست کردن و اجرای مکرر این مواد می‌توانید علت اصلی را پیدا کرده و از ترک خوردن جلوگیری نمایید.

آگاهی از درجه‌ های فر مخصوص کیک و شیرینی

رمز موفقیت بهترین شیرینی فروشی‌ در بندرعباس اطلاع از نکات طلایی در شیرینی پزی است. یکی از این نکات تنظیم میزان درجه فر می‌باشد. در تنظیم حرارت، سایز و اندازه شیرینی یا کیک بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به عنوان مثال در پخت شیرینی‌ های سایز بزرگ دمای فر باید کم باشد و برعکس در پخت کیک‌ های کوچک دمای بالا زیاد به صرفه نیست. نکته‌ای که در تنظیم فر باید رعایت گردد، این است که حتماً یک ربع قبل از گذاشتن کیک داخل فر بهتر است فر را روشن نمایید و دمای داخل فر را یکسان کنید. دمای بسیار بالا موجب پخته شدن لایه‌ های رویی کیک شده و وسط کیک خام باقی می‌ماند.

دانستنی‌ های طلایی در شیرینی پزی

چگونگی قرار دادن مواد در قالب

همه ما بارها هنگام سفارش کیک تولد با قالب کیک‌ های زیبا و جذاب مواجه می‌شویم. تمام قالب‌ها به گونه‌ای هستند که هنگام مواد ریختن یا به اصطلاح قالب گیری نکات اصولی را رعایت کردند. این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • هنگام قالب زدن بهتر است از آرد ته قالب به کار رفته شود، تا به راحتی کیک یا شیرینی جدا شود.
  • از قالب‌ های گالوانیزه استفاده گردد. زیرا این قالب خیلی بهتر از دیگر قالب‌ها می‌باشد.
  • داخل قالب را بهتر است با کاغذهای روغنی بپوشانید یا اینکه آن را روغن کاری کنید تا به کیک‌ها نچسبد.
  • در آخر هم بهتر است قالب را به آرامی به زمین بکوبید تا شیرینی‌ های پخته شده به صورت سالمی خارج شوند.

دانستنی‌ های طلایی در شیرینی پزی

چگونگی تشخیص پخت کیک و شیرینی

بعد از اینکه تمام موارد بالا رعایت گردید، بهتر است اطلاعات لازم را هم در مورد پخت کیک داشته باشید. برای اینکه یک کیک کاملا پخته و خوشمزه را تجربه کنید، باید تا پف کردن کامل شیرین و کیک دست نگه داشته و سراغ آن نروید. بعد از اینکه سه چهارم از زمان پخت شیرینی یا کیک گذشت مرتب به کیک سر بزنید تا نسوزد و ظاهر نامطلوبی را نگیرد. برای داشتن بهترین شیرینی‌ها میتوانید سفارش شیرینی در بندر عباس را در اولویت کارهایتان قرار دهید.

نحوه نگه داری شیرینی و کیک‌ها

بهترین شیرینی فروشی‌ بندر عباس شیرینی و کیک‌ ها را به نحو احسن نگهداری کرده و آنها را تازه و خوش طعم به دست مشتری می‌رسانند. برای تازه ماندن بهتر است آنها را در یخچال نگهداری کنید. همچنین از ظرف‌ های پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا برای کیک و شیرینی‌ها مناسب نمی‌باشند. شیرینی‌ هایی که از شیره یا روغن پخته شده‌اند را قبل از مصرف بیرون از یخچال قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *